روش درمان افسردگی و وسواس فکری

وبلاگ درمان افسردگی و وسواس فکری

من در حالی که کاملا نا امید شده بودم و در بدترین وضعیت قرار داشتم توانستم بر افسردگی و وسواس فکری غلبه کنم وزندگی ام را پس بگیرم پس شما هم می توانید..

اولین قدم برای درمان این است که فرد طرز تفکر خود را نسبت به خود تغییر دهد و قبول کند که این طور که فکر می کند نیست و این افکار و طرز تفکر و تصور از خود ناشی از بیماری ای است که کاملا قابل درمان است یک روانشناس می گوید که زندگی در دنیای واقعی برای ما غیر ممکن نیست در دنیایی که خودمان در ذهنمان ساخته ایم غیر ممکن است...

فردی که به این بیماری ها مبتلا است اگر بیماری از حدی قوی تر باشد که شخص بیمار نتواند افکار درست و مثبت را در ذهن خود نگه دارد و سریعا به حالات نا امیدی برمی گردد و افکار منفی بر ذهن او غالب می شود در چنین حالاتی حتما شخص باید به روانپزشک(متخصص اعصاب و روان) مراجعه کند روانپزشک به فرد بیمار داروهایی تجویز می کند که فرد توانایی غلبه بر افکار منفی و تکرار این افکار در ذهنش و حالات ناامیدی و... را بدست می آورد در این زمان که فرد این توانایی را بدست آورد روان درمانی و خواندن کتابهای انگیزشی و کتابهایی که در زمینه افسردگی و وسواس نوشته شده است بیمار را کمک می کند تا بتواند درست فکر کند و افکار غلط را از ذهن خود بیرون کند شاید اولین روانپزشکی که به ان مراجعه کردید نتواند داروی مناسب را تجویز کند و همین طور دومی و سومی  برای من روانپزشک سومی توانست داروی مناسب را برایم تجویز کند توصیه من این است که اگر یک روانپزشک نتوانست داروی مناسب را برایتان تجویز کند بیش از دوبار به او مراجعه نکنید و روانپزشک خود را تغییر دهید چون من به اولین روانپزشک که مراجعه کردم نتوانست داروی مناسب را برایم تجویز کند ولی من 8 ماه هر ماه مراجعه می کردم و نتیجه ای نگرفتم هنگامی که به روانپزشک مراجعه کردید حداقل باید سه  یا چهار هفته  دارو را مصرف کنید تا بهبودی را احساس کنید حتی شاید بهبودی خیلی اندک باشد و عوارض دارو را هم باید تحمل کنید ممکن است که دچار خواب آلودگی گیجی خشکی دهان و ...شوید ولی شما باید مصرف دارو را قطع نکنید و درمان را ادامه دهید انتظار نداشته باشید که با یک قرص خوب شوید و یا دارو برای شما عوارضی نداشته باشد به این فکر کنید که مدتی بعد شما چند درصد بهبودی پیدا خواهید کرد و این درصد بهبودی با ادامه درمان به 100 درصد خواهد رسید و شما می توانید زندگی ای که قدرش را دانسته اید رویایی ادامه دهید و به آرزوهایتان برسید و خوشبختی را در آغوش بگیرید برای روان درمانی شما باید به روانشناس بالینی مراجعه کنید به روانشناسی مراجعه کنید که شما را درک می کند و کمتر به ساعت نگاه می کند و منتظر اتمام زمان مشاوره با شما نیست یادتان باشد آنها موقعیت شما را نداشته اند شاید از شما درخواست های نشدنی از شما کنند مثلا یک روانشناس به من می گفت چند نفس عمیق بکش و راحت افکار منفی را از ذهنت بیرون کن و نگذار وارد ذهنت شود انگار افکار منفی مرغ است که به این راحتی از ذهن بیرون برود ولی یک روانشناس هم هست که وضعیت شما رادرک می کند و صحبت با او به شما آرامش می دهد و انگیزه شما را برای مقابله با بیماری بیشتر می کند و به شما راهکار هایی برای غلبه بر افکار منفی می دهد و به شما کمک می کند تا سلامتی خود را بدست آورید حتما از کتاب هایی که در زمینه افسردگی و غلبه بر آن نوشته شده است و کتابهای انگیزشی استفاده کنید اگر وضعیت مالی شما ضعیف است می توانید فقط از همین کتابها استفاده کنید چون روانشناسان از شما می خواهند تا چند جلسه به آنها مراجه کنید  و شاید شما قدرت پرداخت ویزیت به این تعداد را نداشته باشید ولی نگران نباشید بسیاری از کتابهایی که در این زمینه نوشته شده اند توسط روانشناس و روانپزشک هایی نوشته شده اند که قبلا خود به افسردگی و وسواس مبتلا بوده اند و بعد از بهبودی تصمیم گرفته اند تا برای درمان بیماران افسرده تلاش کنند و تحصیلات خود را در همین زمینه ادامه داده اند  مسئله دیگر رعایت رژیم غذایی است بعضی از غذا ها ممکن است بیماری شما را بدتر کند و افکار منفی را وارد ذهن شما کنند مثلا برای من لبنیات شیرینی جات(قند شکلات شیرینی شربت دارای قند زیادو...) و ترشی  حالم را به سرعت بدتر می کند و افکار منفی را وارد ذهنم می کند  شما باید غذا هایی را که وضعیت شما را بدتر می کند را بشناسید احتمالا غذاهای  بالا با شما نیز سازگاری نخواهد داشت ولی امتحان کنید سعی کنید ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدنتان را تامین کنید برای اینکار شما باید از غذاهای شامل مواد مختلف استفاده کنید یا اگر وضعیت مالی ضعیفی دارید یا اشتها ندارید از مولتی ویتامین استفاده کنید اگر لبنیات حال شما را بدتر می کند از قرص کلسیم استفاده کنید تا کلسیم مورد نیاز بدنتان تامین شود قرص های عادی کلسیم اگر باعث ناراحتی معده شما می شود از قرص جوشان آن استفاده کنید البته برای اینکه رژیم غذایی کاملی برایتان داده شود می توانید به دکتر تغذیه مراجعه کنید توان مالی خود را به دکتر تغذیه بگویید تا راه هایی متناسب با  توانتان برایتان پیشنهاد شود مسئله دیگر فعالیت جنسی است فعالیت جنسی زیاد (خودارضایی یا آمیزش جنسی ) افسردگی و وسواس فکری را بدتر می کند و افکار مزاحم راحت تر وارد ذهن می شوند و باعث افزایش شدت بیماری می شود پس فقط درصورت نیاز شدید آمیزش انجام دهید و اگر به خود ارضایی مبتلا هستید آن را ترک کنید درمان دیگر ورزش است ورزش باعث می شود شما احساس شادابی کرده و قدرت مبارزه با افکار منفی را به شما می دهد و اعتماد به نفس شما را بالاتر می برد من توصیه می کنم ورزش های رزمی را انتخاب کنید که به نظر من تکواندو بهترین است چون نظم خاصی در ضربات آن حاکم است و شخص نمی تواند هر جا دلش خواست ضربه بزند بعلاوه برای همه نقاط آسیب پذیر محافظ وجود دارد که باید قبل مبارزه آنها را پوشید که همه ی اینها مانع آسیب دیدن می شود بعلاوه ورزش های رزمی اثر خاصی بر ذهن و تمرکز دارد من این را هم تجربه کرده ام و هم در کتابی  خوانده ام در ورزش های رزمی هم بیش از نیمی از زمان هر جلسه به نرمش پرداخته می شود مورد دیگر نور است اگر بتوانید روزانه زمانی در برابر نور خورشید قرار بگیرید و اتاقتان نیز روشن باشد و در محل تاریک قرار نگیرید خیلی به شما کمک می کند  از موسیقی های شاد استفاده کنید و از گوش دادن به موسیقی هایی که شما را غمگین می کند و قرار گرفتن در مجلس عزاداری  پرهیز کنید از لباس های شاد استفاده کنید و  محیط اطرافتان را نیز شاد کنید و از رنگ های شاد استفاده کنید با قرآن انس بگیرید و روزانه آیاتی از قرآن را تلاوت کنید سعی کنید با خدا درد و دل کنید و از کمک بخواهید تا شما را برای غلبه بر بیماری کمک کند یک جمله می گوید هرگاه دیدی در زندگی ات تاریکی افتاده بدان که خداوند می خواهد تصویری زیبا از تو بسازد زیرا زیباترین عکس ها در تاریک ترین ترین اتاق ها ساخته می شود من زمانی که تازه افسردگی گرفته بودم دائما از خدا شکایت داشتم و به عدالت او شک کرده بودم ولی الان که به کمک خدا بر بیماری ام غلبه کرده ام بهترین احساس را نسبت به خدا زندگی و خودم دارم و رویایی زندگی می کنم این بهبودی و احساس زیبا را برای شما آرزومندم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:افسردگی,وسواس,درمان افسردگی,درمان وسواس,نا امیدی,ساعت12:1توسط مهدی | |